Το ταξίδι ξεκινά...

OUR SERVICES

130 χρόνια σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Μοναστηρίου. 219 χιλιόμετρα αφήγησης.
    9 πόλεις,
    9 σιδηροδρομικοί σταθμοί,
    9 καλλιτεχνικά σχήματα
αφηγούνται ιστορίες στις ράγες.
Θέατρο, μουσική, χορός, περφόρμανς και εικαστικές δημιουργίες, σε μια μοναδική ταυτόχρονη πρωτότυπη δράση

Ευρωπαϊκό έτος σιδηροδρόμου

Πέρα από τον επετειακό χαρακτήρα της δράσης Salonique à Monastir (219 χιλιόμετρα αφήγησης) με αφορμή την συμπλήρωση 130 χρόνων από την έναρξη των εργασιών κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής, το 2021 είναι κι ένα έτος σταθμός για την ευρωπαϊκή πολιτική σιδηροδρομικών μεταφορών.

Περισσότερα...

Το ξεκίνημα

Πριν 130 χρόνια ακριβώς. Ήταν Ιούνιος του 1891 όταν ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Μοναστηρίου, μήκους 219 χιλιομέτρων, οι οποίες ολοκληρώθηκαν τρία χρόνια μετά, ενώ κατά μήκος της γραμμής κατασκευάστηκαν 15 σταθμοί.

Περισσότερα...

Εργασίες κατασκευής

Την εποχή της δημιουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής η Μακεδονία ανήκε ακόμα στην οθωμανική αυτοκρατορία. Γι αυτό και οι ονομασίες των πόλεων στις πινακίδες των σταθμών αναγράφονταν με μικτή γραφή: στην αραβική (παλαιοτουρκική) και την αντίστοιχη γαλλική εκδοχή.

Περισσότερα...

Οι πρώτες μνήμες

Τις εργασίες κατασκευής της γραμμής και τα κτίρια των σταθμών απαθανάτισε στις φωτογραφίες του ο διάσημος, τότε, Αρμένιος φωτογράφος PaulZepdji, που τη δεκαετία 1870 εγκαταστάθηκε στη Θεσ/κη διατηρώντας φωτογραφείο στην περιοχή Βαρδάρη. Στα βήματα και τη θεματολογία των αρμένιων φωτογράφων όπως οι αδελφοί Abdullah ή ο Sebah που δούλεψαν στην Κωνσταντινούπολη, ο PaulZepdji δραστηριοποιήθηκε για πάνω από 40 χρόνια στη Θεσ/κη.Ο PaulZepdji ήταν ο φωτογράφος του δρόμου, έστω κι αν δεν βγήκε στο δρόμο για να φωτογραφίσει πρόσωπα.

Περισσότερα...

Θόδ. Αγγελόπουλος "Σταθμοί"...

Το Αμύνταιο, το Μεσσονήσι, η Φλώρινα στοίχειωσαν μέσα από τις ταινίες του σπουδαίου κινηματογραφιστή Θόδωρου Αγγελόπουλου.
Τα σιωπηλά, άλλοτε ομιχλώδη, άλλοτε βρεγμένα κι άλλοτε χιονισμένα, τοπία των σταθμών κυριαρχούν με εμβληματικό τρόπο σε σκηνές από τις ταινίες του «Ταξίδι στα Κύθηρα» και «Το μετέωρο βήμα του πελαργού», μαζί με αυτόν του Αιγίου στον «Θίασο». Προσφυγιές και σύνορα, προσδοκίες και ματαιώσεις πρωταγωνιστούν στα βαγόνια των παραμεθόριων σταθμών.

Περισσότερα...

Τρένο και αειφόρος ανάπτυξη

H σύγκριση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα οδικών, σιδηροδρομικών και αεροπορικών μεταφορών, καθιστά δυνατή την απόδειξη ότι η χρήση του τρένου είναι φιλικότερη προς το περιβάλλον όσον αφορά στις εκπομπές CO2, την κατανάλωση ενεργειακών πόρων, την ηχορύπανση και τη χρήση χώρου.
Ωστόσο, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των σιδηροδρομικών μεταφορών, μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει φέρει στην Ελλάδα το τρένο υδρογόνου, υπερσύγχρονης τεχνολογίας και με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα.

Περισσότερα...

Σταθμοί

RECENT WORKS

130 χρόνια σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Μοναστηρίου. 219 χιλιόμετρα αφήγησης

our team

Επιλεγμένα άρθρα

Διαχρονικό ταξίδι στην ιστορία των Σιδηροδρομικών Σταθμών

Κύα Τζήμου

Η Θεσσαλονίκη παλιά: Παλαιός σιδηροδρομικός σταθμός

sivenas.wordpress.com

Το πρώτο σφύριγμα τρένου στην Έδεσσα

Ηλίας Ιωαννίδης

Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης, Μοναστηρίου & Σιδηροδρομικός Σταθμός Μεσονησίου

Γιάννης Κουτρούδης

Θεσσαλονίκη – Μπίτολα: Το ξεχασμένο Δρομολόγιο

Σύλλογος Δρυάδες Μεσονησίου

ΚΑΠΟΤΕ: Γραμμή \"Μεσονήσι - Μοναστήρι (Bitola)

e-ptolemeos.gr

Σιδηροδρομικός Σταθμός Νέου Καυκάσου - Συνοριακός σταθμός

219 χιλιομετρα αφηγησης

9 πόλεις, 9 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 9 καλλιτεχνικά σχήματα αφηγούνται ιστορίες στις ράγες...

Δρεζίνα
αντίστροφη μέτρηση...

  • Εταιρεία παραγωγής, διοργάνωσης



Επικοινωνία

  • Κινητό: 6936506050 & 6972815375
  • Τηλ.: 2331303133
  • Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Κύλιση στην κορυφή